Friday, October 7, 2016

Kuat atau Lemah?

Bismillah. Assalamualaikum.

Kuat atau lemah kah aku?


Kebelakangan ini, tekanan di tempat kerja selalu membuat aku rasa sakit kepala. Only Allah knows. Serabutnya ya Allah dengan kerja ad hoc. Orang atasan boleh suka hati aje bagi kerja on the dot tanpa notis awal. Dan kadang-kadang tu, ada pulak orang atas yang suka menyalahkan kita dan nak kita nampak buruk di mata semua orang. Serius, aku tak pernah rasa sebodoh ini. Dah macam black sheep pulak rasanya dalam organisasi.


Baru-baru ni, tengah lepak dengan kengkawan kat kantin, semua orang cakap pasal lawan. Counterattack. Jujur, sebelum ini, I am a person yang tak boleh diprovok. Provok aje sikit, mula lah aku nak melenting. Hahh. Tapi kat sini, kat tempat kerja baru ni, tak adanya aku nak melawan. Kawan-kawan cakap, aku lembik. Nama aje anak sulung -.-


Tapikan, setakat ni, aku rasa tak bekerpeluan nak melawan si pemprovok tu. Sebab setakat ni all she did were provoking online, buat status FB dan marah-marah kat telegram dan whatsapp, cakap belakang lepas tu menyindir dalam meeting. Tak pernah lagi dia bersemuka dengan aku cakap terus terang. Geram jugak kadang bila dapat tahu muka punya main manis kat depan tapi belakang tikam bertubi-tubi. Sabarlah Kak Yong. KESABARAN ITU TIADA BATAS. Kalau ada batasnya, maksudnya tak sabar la tu. Ye tak?
......................:
Sabarlah selagi mampu, Kak Yong. Selagi orang tu tak melampaui batas, bersabarlah.

get minimalist design essentials and lifestyle goods delivered to you quarterly…:
p.s Abang Tih cakap, ini bermaksud, aku dah matang! HAHA. Sebelum jadi ibu, mama kenalah matang, kan sayang? I will improve myself for you, anak :')

No comments: